• Slideshow1

    VÄLKOMMEN!

    SAJTEN FÖR DIG SOM TYCKER OM
    GRILLNING OCH BBQ.

Låt oss hjälpa dig att nå ut med information om dina produkter till en het och glödande marknad

Problemet idag är att reklamtröttheten är markant idag. Fler och fler ser inte den reklam som finns idag. Många sätter upp "Ej Reklam Tack” skyltar på sina dörrar. Fler och fler installerar AdBlocker på datorerna och nu också mobilerna. TV-tittandet minskar till förmån mot reklamfria tjänster som Netflix etc. Enligt RMI-Berghs så är detta annonsörernas största problem idag. Hur når man ut till sin målgrupp. För första gången så får annonsörerna inte det resultat som de förväntar sig.

Det finns nya kanaler som är mer trovärdiga och lyckosamma hos den relevanta målgruppen. Förebilder eller som det kallas för "Influencers". Vi har i flera år sett PewDiePie ökat antalet prenumeranter / tittare på sin YouTube kanal. I dagarna passerade han drömgränsen på 50.000.000 prenumeranter. Han är mer trovärdig än en 30 sekunders reklamfilm på TV.

Enligt en undersökning som Better Bloggers gjorde:

  • 3 av 4 uppger att de köpt en produkt baserat på en bloggrekommendation.
  • 75% är positiva till redaktionell reklam på bloggar så länge det är tydligt märkt som reklam och inte frångår bloggarens stil.
  • 3 av 4 uppger att det är Troligt, Ganska troligt eller Mycket troligt att de skulle bli influerade till köp av sina favoritbloggare om de gillade produkten i fråga.

Jag har drivit Grillbloggen.nu i 7 år. Det är först de senaste två-tre åren som jag började arbeta med den regelbundet. Nu inför 2017 ligger ribban högre än tidigare.

Syftet med Grillbloggen.nu

Nå och inspirera Svenssongrillarna och lyfta dem kunskapsmässigt från den färdig marinerade flintasteken till att börja experimentera med ”bättre” råvaror och produkter. Det kan vara din granne som tänder grillen med tändvätska, köper en flintastek, tar en öl och tror att han är bäst. Vilket han kanske inte är… Jag vill inspirera honom att pröva andra råvaror, produkter och sätt att grilla så att han verkligen kan bli bäst. Bloggen vänder sig givetvis till alla - både kvinnor och män.  

Det finns tre nivåer av grillers:

  1. Svenssongrillaren, tändvätska, färdig marinerad flinta stek, har en grill köpt på bensinmacken, tvekar inte att använda engånggrill.
  2. Grillarenintresserad som köper lite dyrare råvaror, har lärt sig att grilla med lock på grillen, testat lite rökning, har två grillar och ingen engångsgrill.
  3. Grillexperten, gör sin egen rub, kokar sina egna såser, har minst fyra grillar varav en smoker,

Min ambition är att få Svenssongrillaren till nästa nivå - Grillintresserad och börja grilla mer med bättre råvaror och produkter.

Målgruppen

Först och främst finns målgruppen i Sverige.
Män och kvinnor, 25 - 50 år, villa/radhus boende, matlagningsintresserad.

Facebook - målgrupp

malgrupp facebook 2016

Jag skulle tro att målgruppen på sajten överensstämmer med den på Facebook.

Våra kanaler

Grillbloggen.nu finns i fler olika kanaler:

  • Givetvis har vi webbsidan / sajten - Grillbloggen.nu.
  • Facebook.com/Grillbloggen är den huvudsakliga sociala media kanalen idag.
  • Instagram ökar mer och mer
  • YouTube kanalen kommer att byggas upp under 2017.

Grillbloggen.nu sajten - Tre delar

1. Mina upplevelser

Under denna del skriver jag om vad jag har grillat, andra grillers (grillintresserade), produkter som jag har testat och utvärderat. Vissa inlägg sker mot betalning och är markerade som sponsrade artiklar. Jag är foto intresserad och tar många bilder till artiklarna. I många fall används bilderna (efter godkännande) på andra webbplatser och i sociala media. Länk

Det är under denna del som resultatet från de företag som har redaktionellt samarbete med mig hamnar.

Om du skickar produkter så kan en utvärderingen hamna här. Det är dock inte säkert att det gör det. Vill du vara säker, se våra sponsor alternativ här. 

2. Pressmaterial

Pressrelaser som jag fått / hittat med produkter / tjänster som jag tycker är grillrelaterat. Ibland skriver jag egna kommentarer för att förtydliga något. Länkar till avsändaren. Publiceras i mån om tid, helt kostnadsfritt. Länk

3. Recept från mina partner

Recept på grillrelaterade rätter som tillverkare, importörer och agenturer skickar till mig. Publiceras i mån om tid, kan prioriteras mot ersättning. Länk

Respons från besökarna

Några kommentarer på en film som jag sände live den 29 okt 2016. ”Tips för bättre ribbs!” 6.556 personer har nåtts av filmen. ca 2.600 visningar till den 16 dec 2016. 3 delningar och 45 gillar inlägget.
- Magnus Åhsberg · 6:06 tack för tipset:)
- Kenneth Stenborg · 6:00 Tack för tipset och en skitbra instruktionsvideo. Idag ska jag testa och grilla en Bruschetta (köpt färdigkryddad).
- Bengt Hall · 6:06 Bra tips med att ta bort hinnan, det visste jag inte

Livefilm på Facebook den 3 dec 2016. "Julklappstips för dina grillvänner ... Se länk för mer info om produkterna och länkar. Tagga dina vänner och skriv vilken av dessa julklappar du önskar dig så blir det lätt att få något du gillar i julstrumpan” 5.125 personer har nåtts av filmen. ca 1.700 visningar, 13 delningar och 33 gillar inlägget

Inga Ledsen- / Argmarkeringar på något inlägg. Ytterst få negativa kommenterar. Vilket är otroligt roligt!

De senaste två säsongerna av Grillmästarna TV4 har alla deltagaren valt att ställa upp på intervjuer. De har resulterat till artikelserien - Grillprofilen. Mycket uppskattad serie som ger många träffar och besökare.

Statistik

grillbloggen statistik 2016

 Perioden 1 jan 2016 till 31 dec 2016.

Önskar du mer statistik - hör av dig till mig Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller 070-8403191

Läs om våra sposorpaket här

Läs om våra värderingar och policys här

Gilla Grillbloggen på Facebook

Grillbloggen

Mina tjänster

Nyheter

Grillrecept